عکس یک خانه

WHALE TRAVEL

هر آنچه که برای اخذ ویزای کار کانادا باید بدانید!

اخذ ویزای کار کانادا و مهاجرت به کشور کانادا از طریق دریافت ویزای کار یکی از روش های محبوب مهاجرت به کشور کانادا می باشد. شما برای اینکه بتوانید ویزای کار کانادا را دریافت کنید باید از شرایط خاصی برخوردار باشید و در یک سیستم امتیازبندی (اسکیل ورکر)، امتیاز مورد نظر را کسب کنید. البته تنها راه اخذ ویزای کار کانادا، برنامه اسکیل ورکر نیست، در صورتی که بتوانید از کانادا پیشنهاد کار دریافت کنید نیز می توانید ویزای کار این کشور را کسب نمایید. در ادامه این نوشتار جداول امتیاز بندی کار در کانادا و هر آنچه را که برای کار در این کشور باید بدانید، خواهید خواند. موسسه حقوقی ملک پور، هم در زمینه اقدام برای برنامه اسکیل ورکر کانادا و هم در زمینه دریافت پیشنهاد کار از کانادا خدمات ویژه ای ارائه می دهد و شما می توانید با یک تماس ساده شرایط خود را به صورت رایگان بسنجید. همچنین می توانید از خدمات مشاور رسمی مهاجرت به کانادا بهره مند شوید. 

آنچه در این نوشتار خواهید آموخت:
​​​​​​​
با کشور کانادا و شرایط اولیه اخذ ویزای کار کانادا آشنا شوید.
لیست پیشنهاد کار یا جاب آفر کانادا
وضعیت اشتغال و نرخ بیکاری در کانادا چگونه است؟
شرایط ویزای کار کانادا
انواع ویزای کار در کانادا
چگونه برای خانواده ویزای همراه کانادا را بگیریم؟
هزینه ویزای کار کانادا
مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار کانادا کدامند؟
حقوق و در آمد در کانادا به چه میزان است؟
مشاغل مورد نیاز کانادا در سال 2022 کدامند؟
نکات مهم برای کاریابی در کانادا چیست؟
معتبرترین مؤسسات کاریابی در کانادا
پاسخ به سوالات متداول در زمینه اخذ ویزای کار کانادا


کشور کانادا از سال 1867 به طور مستقل و مستقیم مشغول به فعالیت می باشد. جمعیت آن حدود 37 میلیون نفر  و زبان رسمی آن انگلیسی و فرانسوی می باشد. وجه رایج آن دلار کانادا است. این کشور با داشتن یک سیستم اقتصادی و سیاسی پایدار و با ثبات، همواره از کشور های محبوب برای مهاجرت بوده است. به طور کلی کانادا با کمبود نیروی کار ماهر مواجه می باشد. از این رو سیستم های اخذ ویزای کار کانادا برای این تهیه و تعبیه شده است تا بتوانند نیرو های حرفه ای و متخصص در تمامی دنیا را به کشور خود جذب کنند. امتیاز بندی مهاجرت به کانادا در برنامه اسکیلد ورکر، یکی از راه های اعطای اقامت کاری و دریافت ویزای کاری کشور کانادا می باشد. در این سیستم که دارای دو مرحله می باشد، انتخاب افراد بر اساس امتیاز بندی می باشد. به این ترتیب که بر اساس شرایط فرد، امتیاز ایشان محاسبه می شود و به طور دقیق تخمین زده خواهد شد که آیا واجد شرایط برای این سیستم می باشند یا خیر. در صورتی که فرد بتواند امتیاز کافی کسب کند، بلافاصله اقامت دائم کانادا را خواهد گرفت.

با کشور کانادا و شرایط اولیه اخذ ویزای کار کانادا بیشتر آشنا شوید.​​​​​​​


در مرحله اول افراد باید از 100 امتیاز، 67 امتیاز را به دست آورند تا واجد شرایط به حساب بیایند. در مرحله بعدی، افراد باید از سقف 1200 امتیاز، بیشترین امتیاز را کسب کنند. عموما در این حالت در ابتدا افراد ماهر و متخصص اقامت کاری کانادا را دریافت می کنند. سیستم اسکیلد ورکر سالانه 20 تا 25 بار افراد را از استخر، استخراج می کند. در ادامه به بررسی شرایط اخذ ویزای کار کانادا از طریق سیستم اسکیل ورکر خواهیم پرداخت.
​​​​​​​
راه دیگر برای اخذ اقامت کاری کانادا، یافتن شغل و گرفتن پیشنهاد کار از کارفرمایی کانادایی است. به این ترتیب متقاضی اقامت کاری دریافت می کند و با توجه به تجربه کار کانادایی که کسب می نماید می تواند از طریق برنامه اکسپرس اینتری، اقامت دائم این کشور را نیز کسب نماید. هزینه ویزای کار کانادا نسبت به روش های دیگری همچون تحصیل و سرمایه گذاری کمتر است، به همین دلیل متقاضیان بیشتری نیز دارد.


شرایط اولیه برای اخذ جاب آفر از کانادا​​​​​​​

شما می توانید از طریق اطلاعات و جداولی که در زیر مشاهده می کنید، امتیازات خود را مورد بررسی قرار دهید و سوابق کاری موردنیاز برای هر شغل را با دقت بخوانید و در صورتی که فکر می کنید شرایط شما با شرایط ذکر شده تطبیق دارد و می توانید برای یک و یا چند ردیف شغلی ذکر شده درخواست بدهید، شما دو راه دارید:
​​​​​​​
می توانید با کارشناسان موسسه تماس حاصل نمایید و از آنها مشاوره رایگان تلفنی دریافت کنید و فرم رزومه را از آنان دریافت و آن را تکمیل نمایید. پس از تکمیل فرم رزومه، می توانید آن را برای کارشناس تان ارسال نمایید.
می توانید در لینک زیر، موارد درخواستی از اطلاعات فردی تان را تکمیل کنید و سپس بر روی “ارسال اطلاعات جهت بررسی توسط کارشناسان” کلیک کنید. رزومه شما برای کارشناسان ما ارسال شده و آنها جهت بررسی بیشتر، با شما تماس حاصل خواهند کرد.

توجه :
پیشنهاد شغلی و یا همان جاب آفری که به شما داده خواهد شد، با حقوق بالاست و تمامی هزینه های زندگی شما در کانادا را پوشش خواهد داد. ولی شما باید حتما قبل از اقدام، سرمایه کافی برای انجام این کار جهت تامین تمکن مالی سفارت، حق الوکاله، هزینه های جانبی سفر مانند بلیط پرواز و هزینه ماه اول زندگی در کاناد را داشته باشید. در کنار موارد مالی، سطح زبان انگلیسی و سن نیز دارای اهمیت است که در ادامه توضیح داده شده است.

تمکن مالی لازم برای افراد با توجه به تعداد نفرات خانواده متفاوت هست :
​​​​​​​
تمکن مالی جهت ارائه به سفارت برای یک نفر : حدود 13 هزار دلار کانادا
تمکن مالی جهت ارائه به سفارت برای دو نفر : حدود 17 هزار دلار کانادا
تمکن مالی جهت ارائه به سفارت برای سه نفر : حدود 20 هزار دلار کانادا
تمکن مالی جهت ارائه به سفارت برای چهار نفر : حدود 24 هزار دلار کانادا


واجدین شرایط جهت درخواست برای دریافت جاب آفر کانادا​​​​​​​

به غیر از شهرهای کانادا که مشاغل مورد نیازشان را اعلام می کنند، دولت کانادا یک سری شرایط اولیه را قرار داده که متقاضیان باید در کنار الزامات دریافت شغل، این موارد را نیز بتوانند اثبات کنند:

تجربه کاری مرتبط دارند.
سطح زبان خوبی دارند.
تحصیلات مرتبط با شغل درخواستی دارند.
اثبات تمکن مالی
قصد زندگی در منطقه مربوطه را دارند.

سابقه کاری: سابقه کاری که شما ارائه می دهید، می تواند به صورت پاره وقت و یا تمام وقت باشد و همچنین شما می توانید برای یک عنوان شغلی، سابقه کارتان را از از طریق کارفرمایان مختلفی نشان دهید.

مدرک زبان :

مدرک زبان برای NOC 0 & A : CLB6
مدرک زبان برای NOC B : CLB5
مدرک زبان برای NOC C & D : CLB4

برای اینکه بتوانید جاب آفر از کانادا در مشاغل مورد نیاز در جداول زیر داشته باشید، باید حتما رشته تحصیلی و سابقه کاری شما مرتبط با شغل درخواستی باشد.