WHALE TRAVEL

راه های مهاجرت به کانادا و بررسی شرایط مهاجرت به کانادا​​​​​​​

راه های مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت کانادا از طریق مختلف را در این مقاله به صورت کامل بررسی خواهیم نمود و با کمک وکیل مهاجرت کانادا قوانین جدید مربوط به راه های مهاجرت به کشور کانادا شرح داده خواهد شد. سوالات زیادی در رابطه با روش های مهاجرت به کانادا از کارشناسان مؤسسه پرسیده می شوند. معمولا متقاضیان تمایل دارند بدانند که راه های اخذ اقامت در کشور کانادا کدامند؟ و چگونه می توان بهترین مسیر را برای اخذ اقامت کانادا انتخاب نمود؟ ما در این مقاله به این سوالات پاسخ خواهیم داد. راه های مهاجرت به کانادا متعدد است، اما به طور کلی اکثر آن ها را می توان در 7 دسته بندی قرار داد. راه هایی همچون سرمایه گذاری در کانادا، تحصیل در کانادا، کار در کانادا و راه های دیگری که شما را در ادامه با آنها آشنا خواهیم نمود. شما می توانید از طریق تماس با موسسه بین المللی وال تراول از مشاوره رایگان در باب راه های مهاجرت به کشور کانادا بهره مند گردید.

مطالب زیر در این مقاله بررسی خواهند شد:
معرفی کشور کانادا برای مهاجرت
راه های مهاجرت به کانادا
شرایط مهاجرت به کانادا
شرایط مهاجرت به کانادا از طریق کار
مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل
شرایط اقامت در کانادا از طریق سرمایه گذاری
راه های مهاجرت به کانادا و اخذ تابعیت از طریق تولد
شرایط اقامت کانادا از طریق ازدواج
راه های مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی
راه های مهاجرت به کانادا برای هنرمندان و افراد فوق موفق
راه های مهاجرت به کانادا و هزینه های زندگی و اقامت در کانادا
راه های مهاجرت به کانادا و شرایط اخذ تابعیت کانادا
پاسخ به سوالات متداول در زمینه راه های مهاجرت به کانادا​​​​​​​

معرفی کشور کانادا برای مهاجرت
کانادا از جمله بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت طبق آمار جهانی به شمار می رود و سالانه افراد زیادی این کشور را به عنوان مقصد مهاجرت خود انتخاب می نمایند. کشور کانادا در آمریکای شمالی و در همجواری آمریکا واقع شده است. کانادا کشوری سردسیر است و اکثر مردم آن در بخش جنوبی و خوش آب و هوای این کشور در نزدیکی خاک آمریکا زندگی می کنند. کانادا دارای 10 استان و 3 قلمرو است. پایتخت این کشور اتاوا است و مهمترین شهرهای آن تورنتو، مونترال و ونکوور هستند. زبان رسمی کانادا انگلیسی و فرانسوی و واحد پولی آن دلار کانادا است. کانادا دهمین کشور دارای بالاترین شاخص میزان رضایت از زندگی در جهان است. جامعه مهاجر پذیر کانادا، دانشگاه ها و مدارس طراز اول، امنیت اجتماعی، موقعیت های شغلی فراوان و رفاه اجتماعی در این کشور، سبب محبوبیت آن در بین مهاجرین شده است. 


بسیاری از افراد به دنبال راحت ترین و آسان ترین راه مهاجرت به کانادا هستند؛ برای رسیدن به این هدف باید روش های مهاجرت به این کشور را بشناسید و متناسب ترین روش را با توجه به شرایط خود بیابید. راه های مهاجرت به کانادا را می توان در 7 دسته بندی اصلی قرار داد. این دسته بندی شامل مهاجرت از طریق کار، تحصیل، سرمایه گذاری و کارآفرینی، مهاجرت افراد خاص مانند هنرمندان و ورزشکاران، تولد در خاک کانادا، ازدواج با تبعه کانادایی و پناهندگی می باشد. قوانین مهاجرت به کانادا در هر کدام از این دسته بندی ها متفاوت است. شما برای انتخاب روش مناسب خود ابتدا باید قوانین مرتبط با این روش ها را بشناسید و سپس با توجه به شرایط خود بهترین روش را انتخاب نمایید. در ادامه این مقاله به بررسی راه های مهاجرت به کانادا خواهیم پرداخت و شما را با تمامی روش های اخذ اقامت کانادا آشنا خواهیم کرد. 
شرایط مهاجرت به کانادا
مسلماٌ شما برای مهاجرت به کانادا باید شرایط خاصی داشته باشید. برای اقدام از طریق هر یک از روش هایی که در ادامه بررسی می شود، شرایطی مورد نیاز است که بسته به نوع روش متفاوت است. از مهم ترین فاکتورهایی که برای مهاجرت به کانادا دارای اهمیت است می توان به سن، مدرک تحصیلی، مدرک زبان انگلیسی، سابقه کار و میزان سرمایه اشاره کرد. برخی از این فاکتور ها در بعضی از روش ها بسیار مهم هستند و در برخی دیگر اهمیتی ندارند. به عنوان مثال سن شما برای تحصیل در کانادا بسیار مهم است، به طوری که هر چه از تاریخ دریافت آخرین مدرک تحصیلی شما کمتر گذشته باشد، شانس بالاتری برای دریافت ویزای کانادا خواهید داشت؛ از سوی دیگر فاکتور سن در روش سرمایه گذاری اهمیت کمتری پیدا می کند. یا اینکه شما برای سرمایه گذاری در کانادا به حداقل سرمایه 300 هزار دلار کانادا نیاز دارید، در حالی که در روشی مانند تحصیل ممکن است به سرمایه ای بیش از 20 هزار دلار کانادا نیاز داشته باشید. در ادامه این مبحث شرایط مهاجرت به کانادا از طریق همه روش ها با جزئیات بیشتری بررسی خواهد شد. 

راه های مهاجرت به کانادا​​​​​​​


برای کار در کشور کانادا به دو طریق می توانید اقدام کنید؛ از طریق برنامه اکسپرس اینتری یا از طریق گرفتن جاب آفر از از کارفرمای کانادایی. 
مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری
 کسب اقامت دائم کانادا از طریق اسکیل ورکر یا اکسپرس انتری، یکی از بهترین راه های مهاجرت به کانادا برای افراد متخصص است. در این روش از ابتدا اقامت دائم یا PR کانادا اعطا می شود. این روش همچنین برای افرادی که تمایل به مهاجرت خانوادگی به کانادا دارند، مناسب است؛ چرا که از ابتدا به همه اعضای خانواده اقامت دائم داده می شود. این سیستم بر اساس امتیازبندی (Point Based System) است و هر یک از ویژگی های اعلام شده امتیاز خاصی را برای شما در بردارد. شما برای کسب اقامت دائم کانادا باید دو مرحله را پشت سر بگذارید. در مرحله اول از 100 امتیاز باید 67 امتیاز کسب کنید. در این مرحله امتیازها بر اساس سن، مدرک تحصیلی، سابقه کاری، مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی، مدرک زبان دوم، داشتن آشنای درجه یک در کشور کانادا و … محاسبه می شود. در این مرحله اگر حداقل امتیاز لازم را کسب کنید وارد مرحله دوم می شوید که اصطاحا مرحله Pool خوانده می شود. در این مرحله مجددا شرایط و ویژگی های شما مورد بررسی قرار می گیرد. در این مرحله 1200 امتیاز وجود دارد و افرادی که بالاترین امتیاز ها را کسب می کنند از طرف دولت کانادا دعوت نامه دریافت کرده و اقامت دائم این کشور را کسب می کنند. البته پروسه این امر حداقل ۶ تا ۱۸ماه طول می کشد.
برای محاسبه امتیاز اسکیل ورکر کانادا می توانید به سایت رسمی این کشور به آدرس زیر، وارد شوید و از ابزار محاسبه امتیاز استفاده کنید. 

مهاجرت به کانادا از طریق جاب آفر (JOB OFFER)
روش دیگر برای اخذ اقامت کاری کانادا، گرفتن پیشنهاد کار یا جاب آفر از کارفرمایی در کشور کانادا است. برخی از مناطق و شهر های کانادا که نیاز جدی به نیروی کار دارند، لیستی از مشاغل مورد نیاز خود را ارائه می دهند. در صورتی که شما در زمینه این مشاغل مورد نیاز، تخصص و سابقه کار داشته باشید، می توانید با کارفرمایان مصاحبه کنید و در صورت توافق پیشنهاد کار دریافت کنید. 
پس از دریافت پیشنهاد کار می توانید ویزای کار کانادا را کسب کنید. اقامت کانادا از طریق جاب آفر، ابتدا به صورت موقت اعطا می شود و شما می توانید پس از حدود 3 سال حضور و کار در این کشور از طریق برنامه اکسپرس اینتری اقامت دائم کانادا را کسب کنید. با توجه به اینکه تا آن زمان دارای سابقه کار کانادایی هستید به راحتی می توانید امتیاز اقامت دائم را کسب کنید. 
برای گرفتن جاب آفر علاوه بر داشتن تخصص و سابقه کار در زمینه مشاغل مورد نیاز، باید مدرک زبان نیز داشته باشید و در بسیاری از مشاغل به مدرک تحصیلی مرتبط نیز نیاز دارید.

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق کار​​​​​​​


برخی از افراد ممکن است تحصیل را ساده ترین راه مهاجرت به کانادا بدانند. تحصیل در کانادا در مقاطع مدارس، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری امکان پذیر است. تحصیل در مدارس کانادا به صورت شبانه روزی است و از 15،000 تا 50،000 دلار کانادا در سال هزینه در بر خواهد داشت. از جمله مدارس بین المللی کانادا می توان به بادول، پتیسن، کالج بریمار و کالج تامسون ریور اشاره نمود.
کشور کانادا یکی از برترین مراکز علم و دانش دنیا می باشد که هر ساله بالغ بر 130 تا 150 هزار نفر دانشگاه های این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند. سطح علمی بالای دانشگاه ها، هزینه های معقول و امکان گرفتن اقامت دائم کشور کانادا، مهاجرت تحصیلی را یکی از پر متقاضی ترین راه های مهاجرت به کانادا قرار داده است. در ابتدا شما باید رشته مورد نظر خود برای تحصیل را انتخاب کنید و پس از آن به انتخاب دانشگاه و یا شهر مورد نظر خود بپردازید. برای دریافت پذیرش در دانشگاه های کانادا شما باید با توجه به الزامات مقطع تحصیلی خود مدرک زبان انگلیسی  TOEFL یا  IELTS به دانشگاه ارائه کنید. پس از بررسی شرایط اولیه شما دانشگاه یک نامه پذیرش تحصیلی صادر می کند که در آن به هزینه های تحصیل شما نیز اشاره می شود.
جهت تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا داشتن مدرک دیپلم 12 ساله به همراه مدرک آیلتس حداقل با نمره 6 و تمکن مالی لازم نیاز خواهد بود. دانشجویانی که سطح زبان آنها مناسب نیست نیز می توانند در کالج های کانادایی دوره زبان را بگذرانند. تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا 3 تا 4 سال به طول می انجامد.
تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا نیز نیاز به داشتن مدرک لیسانس، مدرک آیلتس بالای 6.5 به همراه گپ تحصیلی پایین و سن مناسب می باشد. 
هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بسته به دانشگاه، رشته مورد نظر و مقطع تحصیلی می تواند متفاوت باشد. هزینه تحصیل در کانادا از ۲۰ هزار دلار به بالا در سال می باشد. شما با ویزای تحصیلی کانادا می توانید برای اعضای خانواده خود نیز ویزای همراه بگیرید. 
تحصیل در مقطع دکتری در کانادا نیاز به داشتن سوپروایزر یا استاد راهنما دارد. استاد راهنما به دانشجویی که دارای رزومه علمی قوی، نمره زبان بالا، مقالات علمی بین المللی و سن مناسب به همراه انگیزه کافی است پذیرش دکتری در دانشگاه محل خدمتشان اعطا می نماید. دانشجویان در این مقطع می توانند از طریق کار پژوهشی در دانشگاه، بخش زیادی از هزینه های خود را تامین نمایند. همچنین افرادی که دارای رزومه علمی، تحقیقاتی و سطح زبان بالا هستند می توانند بورسیه تحصیلی کانادا را به دو صورت اسکولارشیپ و فاند دریافت نمایند. این بورسیه ها دولتی و دانشگاهی هستند.
دانشجویان پس از پایان تحصیل در دانشگاه های این کشور می توانند به اندازه طول دوره تحصیلی خود در کانادا، در این کشور بمانند و به جستجوی کار بپردازند. البته طول دوره تحصیلی باید بیش از 9 ماه باشد و تا سقف 3 سال می توان برای یافتن کار پس از پایان تحصیل در این کشور اقامت داشت. فارغ التحصیلان می توانند با کار پس از تحصیل در کانادا اقامت کاری این کشور را اخذ نمایند و از این طریق اقامت دائم و تابعیت این کشور را کسب کنند. 

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل​​​​​​​


سرمایه گذاری یکی از راه های مهاجرت به کانادا محسوب می شود. هر یک از استان های کانادا برنامه مستقلی برای اعطای اقامت به سرمایه گذاران خارجی دارند. بیشتر استان ها از طریق کارآفرینی سرمایه گذاران را جذب می کنند، اما استان کبک برنامه کاملاٌ متفاوتی برای جذب سرمایه داران دارد. در برنامه های کارآفرینی معمولاٌ بر اساس عوامل مختلفی همچون میزان سرمایه، سابقه کار مدیریتی یا کارآفرینی، سن، مدرک زبان، مدرک تحصیلی و … به افراد امتیاز داده می شود. در صورتی که امتیاز کافی به دست آورید، ابتدا اقامت کاری کانادا را کسب می کنید و به شما فرصت داده می شود که طرح کارآفرینی خود را در این کشور اجرا کنید. پس از گذشت ۱.۵ تا دو سال در صورت تایید دولت کانادا، اقامت کاری به اقامت دائم تبدیل خواهد شد. در زیر نکات مهم برای کارآفرینی در ایالات کانادا و سرمایه گذاری در ایالت کبک را شرح داده ایم.

سرمایه گذاری در استان آنتاریو کانادا
800 هزار دلار دارایی داشته باشید.
600 هزار دلار در کانادا سرمایه گذاری کنید.
در 5 سال گذشته، 2 سال سابقه کار مدیریتی داشته باشید.
مدرک زبان انگلیسی در سطح CLB 4 ارائه دهید.
در مناطق کم جمعیت استان با 400 هزار دلار دارایی و 200 هزار دلار سرمایه گذاری می توان اقدام کرد.
در ابتدا اقامت کاری اعطا می شود.

سرمایه گذاری در استان منیتوبا کانادا
500 هزار دلار دارایی داشته باشید.
250 هزار دلار در کانادا سرمایه گذاری کنید.
در 5 سال گذشته، 3 سال مالکیت بیزینس یا سابقه کار مدیریتی داشته باشید.
مدرک زبان انگلیسی در سطح CLB 5 ارائه دهید.
در مناطق کم جمعیت استان با 500 هزار دلار دارایی و 150 هزار دلار سرمایه گذاری می توان اقدام کرد.
در ابتدا اقامت کاری اعطا می شود.

سرمایه گذاری در جزیره پرنس ادوارد کانادا
600 هزار دلار دارایی داشته باشید.
150 هزار دلار در کانادا سرمایه گذاری کنید.
در 5 سال گذشته، 3 سال سابقه کار مدیریتی داشته باشید یا در 7 سال گذشته، 5 سال مالکیت حداقل 20 درصد یک بیزینس را داشته باشید.
مدرک زبان انگلیسی در سطح CLB 5 ارائه دهید.
در ابتدا اقامت کاری اعطا می شود.

سرمایه گذاری در ایالت ساسکاچوآن کانادا
500 هزار دلار دارایی داشته باشید.
300 هزار دلار در کانادا سرمایه گذاری کنید.
حداقل 4 سال تجربه کار کشاورزی یا کار آفرینی داشته باشید.
مدرک زبان انگلیسی در سطح CLB 4 ارائه دهید.
در شهر های کوچک تر با 200 هزار دلار سرمایه گذاری می توان اقدام کرد.
در ابتدا اقامت کاری اعطا می شود.

سرمایه گذاری در ایالت نوا اسکوشیا کانادا
600 هزار دلار دارایی داشته باشید.
150 هزار دلار در کانادا سرمایه گذاری کنید.
حداقل 3 سال مالکیت بیزینس داشته باشید.
مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی در سطح CLB 5 ارائه دهید.
در ابتدا اقامت کاری اعطا می شود.

سرمایه گذاری در ایالت کبک
شما برای اخذ اقامت کانادا از طریق برنامه استانی کبک باید مبلغ 1.2 میلیون دلار سرمایه گذاری کنید و نشان دهید که به میزان 2 میلیون دلار پشتوانه مالی دارید. از این طریق می توانند در ابتدا اقامت دائم و سپس پاسپورت کانادایی دریافت نمایید. این سرمایه گذاری به این صورت است که شما این پول را برای مدت ۵ سال در اختیار دولت کانادا قرار می دهید و بعد از ۵ سال تمام مبلغ بدون هیچ گونه سودی به شما باز گردانده می شود. توجه داشته باشید که به دلیل حجم بالای تقاضای این روش و امن بودن آن هر ساله ظرفیت این نوع سرمایه گذاری محدود است و به محض اعلام در طی ۱ الی ۲ ماه این ظرفیت تکمیل خواهد شد. مدت زمان پروسه این امر حداقل بین ۱ تا ۲ سال می باشد.
موسسات مالی در کانادا وجود دارند که با دریافت هزینه به جای شما مبلغ سرمایه گذاری را می پردازند و نیازی نیست شما 1.2 میلیون دلار را بپردازید. این موسسات مبلغ 360 هزار دلار از شما دریافت می کنند و به جای شما مبلغ 1.2 میلیون را به دولت می پردازند. توجه داشته باشید که در این حالت مبلغ پرداختی دیگر به شما باز نخواهد گشت و به عنوان حق الزحمه موسسات مالی پرداخت می شود.​​​​​​​

شرایط اقامت در کانادا از طریق سرمایه گذاری​​​​​​​


یکی از موارد مورد علاقه زوج های جوان برای اخذ اقامت، این است که به کشورهای مورد علاقه خود از طریق ویزای توریستی سفر نموده و فرزند خود را در آن کشورها به دنیا بیاورند تا بتوانند برای خود و فرزندشان اقامت و تابعیت اخذ نمایند. ولی تمامی کشورها این شرایط را برای شهروندان خارجی ارائه نمی کنند بلکه تنها کشورهای تابع اصل خاک این شرایط را دارا می باشند. کشورهای جهان در بحث اعطای تابعیت از دو سیستم خاک و خون تبعیت می کنند. کشورهای تابع اصل خون تنها به فرزندانی که یکی از والدینشان تابعیت آن کشور را داشته باشد اقامت و تابعیت اعطا می کنند ولی کشورهایی مانند آمریکا، کانادا و برزیل به تمامی کودکان متولد شده در خاک این کشور تابعیت اعطا می نمایند. البته تابعیت کانادا تنها به کودک متولد شده تعلق می گیرد و به والدین اعطا نمی شود. طبق قانون کانادا، اگر کودکی در کشتی های کانادایی و هواپیماهایی که در این کشور رفت آمد می کنند متولد شود شهروند کانادا به حساب می آید و حقوق شهروندی را برای او عرضه می کنند و می تواند پاسپورت کانادا را اخذ نماید‌.

راه های مهاجرت به کانادا و اخذ تابعیت از طریق تولد​​​​​​​


ازدواج با تبعه کانادایی یا با فرد مقیم کانادا یکی دیگر از طرق مهاجرت به کانادا می باشد. اما باید در نظر داشت که نباید تحت تاثیر تبلیغات سوء استفاده گرایانه و متقلبانه سایت های همسر یابی غیر قانونی و افراد واسطه جهت ازدواج صوری اقدامی را انجام داد. به دلیل پیچیدگی اخذ ویزا از این طریق، اکیداً به شما پیشنهاد می شود که کلیه اقدامات پرونده خود را زیر نظر وکلای بین المللی انجام دهید. پروسه این امر حداقل ۶ ماه به طول خواهد انجامید. فردی که شما می خواهید با او ازدواج کنید باید بتواند حداقل شرایط مورد نیاز برای تامین زندگی شما در کشور کانادا را فراهم کند. لازم به ذکر است که در صورت اثبات صوری بودن ازدواج، جرائمی همچون زندان، جریمه مالی و ممنوعیت ورود به کانادا در انتظار فرد خاطی خواهد بود. در ادامه شرایط زوجین را برای اخذ ویزای ازدواج کانادا بررسی خواهیم نمود.
​​​​​​​
طرفین باید حداقل 18 سال سن داشته باشند.
فردی که همسرش را به کانادا دعوت می کند (اسپانسر)، باید اقامت دائم یا تابعیت کانادا را داشته باشد.
اسپانسر باید درآمد کافی برای پرداخت هزینه های زندگی خانواده را داشته باشد.
حقیقی بودن ازدواج باید اثبات شود.

راه های مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج​​​​​​​


یکی از راه های مهاجرت به کانادا، مهاجرت هنرمندان و افراد فوق موفق مانند ورزشکاران است که این نوع ویزا در رده ویزای خود اشتغالی کانادا قرار می گیرد و به سه دسته خود اشتغالی در امور فرهنگی، خود اشتغالی در امور ورزشی و خود اشتغالی در کشاورزی از طریق خرید مزرعه و مدیریت آن تقسیم بندی می گردد. فعالیت های فرهنگی عبارتند از مشاغلی که به طور کلی به عنوان بخشی از هنر و فرهنگ کانادا به شمار می آیند. به طور مثال مؤلفان و نویسندگان، هنرمندان خلاق، موسیقی دانان، نقاشان، مجسمه سازان و سایر هنرمندان تجسمی، پشتیبانی فنی و مشاغل موجود در صنعت فیلم سازی، طراحان خلاق و صنعتگران، قهرمانانی که دارای سابقه شرکت و کسب مقام در مسابقات ورزشی بین‌المللی هستند و قادرند در زمینه ورزش تخصصی خود در کانادا به مربیگری پرداخته، باشگاه ورزشی دایر کرده و یا در مسابقات جهانی شرکت کنند. متقاضیان می بایست حتما دارای سابقه کاری قوی در زمینه خود اشتغالی خود داشته باشند و می توانند از دو طریق خود اشتغالی در طرح های فدرال و یا استانی وارد کانادا شده و اقامت آن را اخذ نمایند.
حداقل شرایط مورد نیاز برای این نوع ویزای خود اشتغالی به صورت زیر می باشد:
​​​​​​​
فرد باید حداقل در ۵ سال اخیر ۲ سال سابقه کار مرتبط داشته باشد
حداقل ۳۵ امتیاز بر مبنای جدول امتیاز بندی، جمع آوری نموده باشد
حداقل ارزش دارایی های فرد ۱۰۰٫۰۰۰ دلار کانادا باشد
سوء پیشینه نداشته و سلامت جسمی و روحی داشته باشد​​​​​​​

راه های مهاجرت به کانادا برای هنرمندان و افراد فوق موفق​​​​​​​

راه های مهاجرت به کانادا و شرایط اخذ تابعیت کانادا
دریافت اقامت و تابعیت از راه های مختلفی ممکن است. در همه راه های مهاجرتی، امکان اخذ اقامت دائم پس از 3 سال و امکان اخذ تابعیت و پاسپورت کانادا پس از 5 سال در صورت نداشتن جرم و همچنین انطباق پذیری با جامعه کانادا وجود خواهد داشت. البته این نکته مهم است که در بعضی از روش های سرمایه گذاری امکان دریافت اقامت دائم در مدت زمان کمتر از سه سال نیز وجود دارد. همچنین در مهاجرت از طریق سیستم اکسپرس انتری یا اسکیل ورکر به شخص در همان ابتدای ورود به کانادا اقامت دائم اعطا می شود. در مورد تحصیل در کانادا، هیچ کشوری در شرایط عادی، به صرف تحصیل در آن کشور اقامت دائم نمی دهد، اما فارغ التحصیلی از دانشگاه های کانادا این امکان را به فرد می دهد که پس از تحصیل در کانادا و در مواردی که دوره تحصیلش بیش از 9 ماه باشد، در کانادا مانده و به دنبال کار بگردد و در صورت یافتن کار، اقامت تحصیلی را به اقامت کاری تبدیل نموده و اقامتش را در کانادا ادامه دهد.


پاسخ به سوالات متداول در زمینه راه های مهاجرت به کانادا

 آیا می توان بدون وکیل به کانادا مهاجرت کرد؟
بله امکان مهاجرت به کانادا بدون وکیل وجود دارد. شما می توانید اطلاعات قانونی مهاجرت به کانادا را در وبسایت رسمی این کشور مطالعه کنید، البته وکیل می تواند کار شما را با سرعت بیشتری انجام دهد و تجربیات خود را در خصوص مواردی که به صورت مکتوب در قوانین کشور وجود ندارد را با شما در میان بگذارد.
 برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنم؟
اولین گام برای مهاجرت به کانادا شناخت روش های مهاجرت به این کشور و انتخاب بهترین گزینه است. سپس باید شرایط و مدارک مهاجرت را بر اساس روش انتخاب شده فراهم کرد.
 بهترین راه مهاجرت به کانادا کدام است؟
تحصیل در کانادا، اقامت دائم از طریق برنامه Skilled Worker، برنامه های سرمایه گذاری، اقامت کار شرکت و برنامه های کارآفرینی از بهترین روش های مهاجرت به کانادا هستند.
 هزینه زندگی در کانادا چه میزان است؟
متوسط هزینه زندگی در کانادا حداقل ۱۵ هزار دلار در سال است.
 چگونه به کانادا مهاجرت کنیم؟
برای مهاجرت به این کشور ابتدا باید راه های امکان پذیر را با توجه به شرایط خود بسنجید. گاهی لازم است با توجه به روشی که انتخاب می کنید، شرایطی را فراهم کنید. مثلا مدرک زبان تهیه کنید یا سرمایه مورد نیاز را فراهم کنید.
 شرایط مهاجرت به کانادا 2021 چگونه است؟
برای مهاجرت به کانادا در سال 2021 می توان از روش هایی همچون تحصیل، گرفتن جاب آفر، اسکیل ورکر، سرمایه گذاری و کارآفرینی و ازدواج اقدام کرد.
 برای سفر به کانادا چه نوع ویزایی باید درخواست کرد؟
با دریافت ویزای توریستی یا ویزای مالتیپل کانادا می توان به این کشور سفر کرد.

 آدرس سایت مهاجرت کانادا چیست؟
آدرس سایت رسمی مهاجرت کانادا شرح زیر است:
https://www.canada.ca/en.html