WHALE TRAVEL


راه های مهاجرت به اوکراین و بررسی شرایط مهاجرت به این کشور

اقامت اوکراین، شرایط و مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت اوکراین و راه های مهاجرت به اوکراین در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار می گیرد. اقامت اوکراین به مانند دیگر کشورها دارای قوانین و شرایط خاصی است که ما در این مقاله سعی بر آن داریم تا اطلاعات شما را در زمینه راه های مهاجرت به اکراین و همچنین اخذ اقامت و تابعیت این کشور به واسطه هریک از راه های مهاجرت به اکراین ارتقا دهیم تا در صورتی که این کشور را به عنوان مقصد مهاجرتی خود قرار داده اید، با اطلاعات کافی اقدام به مهاجرت به این کشور نمایید. شرایط مهاجرت به اوکراین و اخذ اقامت کشور اوکراین چیست؟ با توجه به اینکه کشور اوکراین در مرز بین آسیا و اروپا واقع شده، مورد توجه متقاضیان مهاجرت به اروپای شرقی قرار گرفته است و افرادی که این کشور را مقصد مهاجرتی خود قرار داده اند نسبت به قوانین پیش روی خود اطلاعات کافی ندارند. در این راستا پیشنهاد می شود پیش از هر اقدامی با آگاهی کافی اقدام به مهاجرت به این کشور نمایند. در این خصوص در صورتی که پس از مطالعه مقاله فوق در زمینه اقامت اکراین همچنان برای شما عزیزان شبهاتی پیش آمد می توانید با مراجعه یا تماس با موسسه بین المللی وال تراول و انجام مشاوره کامل اطلاعات خود را ارتقا و کامل نمایید.

مطالب زیر در این مقاله بررسی خواهند شد:
​​​​​​​

اقامت اکراین از طریق کار
اقامت اوکراین از طریق تحصیل
اقامت اکراین از طریق سرمایه گذاری
اقامت اوکراین از طریق ازدواج
اقامت اوکراین و اخذ تابعیت از طریق تولد
هزینه زندگی در اوکراین
اخذ اقامت دائم اوکراین و تابعیت اوکراین​​​​​​​

معرفی کشور اوکراین برای مهاجرت
اوکراین کشوری در اروپای شرقی است. این کشور از شرق با روسیه؛ در شمال با بلاروس؛ از غرب با لهستان، اسلوواکی و مجارستان؛ از جنوب غربی با رومانی و مولداوی هم‌مرز است و در جنوب آن دریای سیاه و دریای آزوف قرار دارد و پایتخت آن شهر کی‌یف و زبان رسمی آن زبان اوکراینی می‌باشد.
نوع حکومت اوکراین جمهوری بوده که از ۲۴ استان تشکیل شده‌است و دارای یک بخش خودمختار (کریمه) نیز می‌باشد؛ به‌صورت دقیق‌تر، اوکراین دارای یک حکومت متمرکز و نظام نیمه‌ریاستی است. پس از فروپاشی شوروی، اوکراین بعد از روسیه دارای بزرگ‌ترین ارتش در اروپا است. زبان اوکراینی زبان رسمی این کشور است و زبان روسی نیز کاربرد گسترده‌ای دارد.

اقامت اوکراین و شرایط مهاجرت به این کشور در سال های اخیر بدلیل درخواست این کشور برای عضویت در اتحادیه اروپا و حوزه شنگن ، و همچنین امکان تایید درخواست این کشور از سوی اتحادیه مورد استقبال متقاضیان زیادی شده است .درخواست اقامت دائم اوکراین و پاسپورت اکراین در سال های اخیر از راه قانونی افزایش پیدا کرده است. روش های مختلفی برای اخذ اقامت این کشور وجود دارد که این روش ها شامل تحصیل، کار، ازدواج، ثبت شرکت و سرمایه گذاری، تولد می باشند.

راه های مهاجرت به اوکراین

اقامت اوکراین و اخذ اقامت کاری این کشور نیازمند داشتن کارفرما یا پیشنهاد کاری از سوی شرکت یا فردی در اوکراین برای ورود به این کشور می باشد. در صورتی که کارفرمای فوق در مدت 3 ماه آگهی کار در اکراین بدهد و نتواند فردی با شرایط مورد نیازش جذب کند، می تواند برای درخواست نیروی کار خارجی اقدام کرده و با وی قرار داد کاری امضا نماید.

در کشور اوکراین به مانند دیگر کشورها سه نوع قرارداد کاری وجود دارد که شامل موارد ذیل است:

قرارداد بلند مدت و نامحدود

در این نوع قرارداد به صورت شفاهی قرارداد بین طرفین بسته می شود و این توافق مربوط به مشاغل خاص می باشد

قرارداد بلند و ثابت
در این نوع قرارداد کاری مدت زمان خاصی برای افراد تعیین می شود

قرارداد پروژه های خاص
براساس این نوع قراراداد کاری افراد توافق می نمایند پروژه ای را در بازده زمانی مشخص تحویل و تکمیل نمایند

شرایط و قوانین کار در اوکراین:
ساعات کاری تعیین شده برای کارمندان بیش از 38 ساعت در هفته میباشد.
ساعات کاری تعیین شده برای نیروهای کاری در سنین ۱۶تا ۱۸سال، 36 ساعت در هفته می باشد.
امکان استفاده از اضافه کاری در سال به مدت ۱۲۰ساعت برای متقاضی وجود خواهد داشت.


اقامت اکراین از طریق کار​​​​​​​

اقامت اکراین و مهاجرت تحصیلی به اوکراین نیز به مانند دیگر کشورها می تواند فرصت مناسبی برای افراد متقاضی مهاجرت به این کشور ایجاد نموده تا در صورتی که تمایل دارند اقامت دائم و تابعیت این کشور را اخذ نمایند، به واسطه مهاجرت تحصیلی راه ورود خود را به این کشور را هموار نمایند. پس از فارغ التحصیلی و ورود به بازار کار در این کشور امکان اخذ اقامت دائم از طریق کار در این کشور وجود خواهد داشت.
​​​​​​​
تحصیل در اکراین در تمامی مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا امکان پذیر می باشد.البته تحصیل در اوکراین بیشتر در رشته های پزشکی برای متقاضیان امکان پذیز است و افراد می توانند درصورت داشتن شرایط تحصیل اقدام به ورود به این کشور نمایند.

تحصیل در مقطع لیسانس در اوکراین:
تحصیل در مقطع لیسانس در اوکراین مانند دیگر کشورها چهار سال به طول می انجامد و در رشته های مختلفی پذیرش برای افراد متقاضی صادر می شود. رشته های که در دانشگاه ها معمولا ارائه می شود شامل رشته هایی مانند مدیریت، بازاریابی، اقتصاد ،هوافضا، پزشکی و رشته های فنی مهندسی می باشد. هزینه های تحصیل در این مقطع در دانشگاه های اوکراین بین1800 تا 4500 دلار متغیر می باشد.

تحصیل در مقطع فوق لیسانس در اوکراین:
تحصیل در مقطع فوق لیسانس در اوکراین به مدت دو سال می باشد. رشته هایی که در این مقطع ارائه می شود شامل مدیریت، کسب و کار و … می باشد. تحصیل در این مقطع در اکثررشته ها به زبان انگلیسی می باشد. دانشجویان در این کشور اجازه 20 ساعت کار حین تحصیل را دارند.

تحصیل در مقطع دکترا در اوکراین:
تحصیل در مقطع دکترا در اوکراین نیازمند داشتن سوپروایزر می باشد. رشته هایی که در این مقطع ارائه می شود شامل مدیریت، پزشکی، MBA، رشته های مهندسی و … می باشد. تحصیل در این مقطع در اکثر رشته ها به زبان انگلیسی می باشد. دانشجویان در این کشور اجازه 20 ساعت کار حین تحصیل را دارند.

هزینه تحصیل در این کشور نیز معمولا از 1500 دلار تا 3500 دلار در هر سال برای رشته های مهندسی، علوم پایه و مدیریت، و در رشته های علوم پزشکی و پیراپزشکی نیز 3500 الی 4000 دلار در سال می باشد.
بورسیه تحصیلی معمولا بورسیه در مقاطع بالاتر مانند کارشناسی ارشد و دکتری PHD در صورت داشتن رزومه علمی قوی به افراد متقاضی تعلق می گیرد.

مهاجرت به اوکراین از طریق تحصیل

اقامت اکراین از طریق سرمایه گذاری در غالب ثبت شرکت به امکان پذیر می باشد و افراد می توانند با افتتاح یک شرکت در صورت رعایت شرایط قانونی سرمایه گذاری در این کشور اقدام به اخذ اقامت دائم این کشور نمایند.
سرمایه مورد نیاز جهت ثبت شرکت در اوکراین ۱۰۰۰۰۰ دلار در ابتدای کار می باشد که بعد از افتتاح حساب در اوکراین نیاز است که این مبلغ به حساب شرکت واریز گردد . دیگر هزینه های ثبت شرکت در حدود ۱۰۰۰۰ یورو  و هزینه های استخدام  پرسنل شرکت در حدود ۱۰۰۰ یورو در ماه بعلاوه هزینه بیمه و مالیات سالانه در حدود ۱۰۰۰۰ یورو و هزینه های سفر به اوکراین و هزینه های جانبی از جمله این هزینه ها می باشد. ​​​​​​​

شرایط اقامت در اوکراین از طریق سرمایه گذاری​​​​​​​

اقامت اوکراین و اخذ اقامت و تابعیت از طریق تولد جز مواردی است که متقاضیان بسیاری تمایل دارند از این طریق اقدام کنند، لذا در این بخش به صورت تخصصی مورد بررسی  قرار می گیرد. مهاجرت به اوکراین از طریق تولد و اخذ تابعیت این کشور بر اساس قوانین مهاجرتی و اقامتی اوکراین در بند ۱ ماده ۶ قانون تابعیت یکی از طرق اخذ تابعیت کشور اوکراین را تولد معرفی و مشخص نموده است. به موجب ماده ۷ همین قانون شرایط اخذ تابعیت اوکراین از طریق تولد را به شرح زیر تقسیم بندی کرده است:
​​​​​​​
افرادی که والدین آنها یا یکی از پدر یا مادر فرد در زمان تولد آن شخص، شهروند اوکراین باشد به عنوان تبعه اوکراین محسوب می شوند

افرادی که در خاک اوکراین از پدر و مادر بدون تابعیت متولد شده باشند و پدر و مادر فرد فوق اقامت قانونی این کشور را داشته باشند نیز به عنوان تبعه این کشور محسوب می شوند

افرادی که در خارج از خاک اوکراین از والدین بدون تابعیت و یا مقیم قانونی و دائم ان کشور را داشته باشند متولد شده باشند در صورتیکه آن شخص، تابعیت کشور خارج را از طریق تولد کسب نکند، تبعه اکراین می باشد

افرادی که درخاک اوکراین متولد شوند و والدین آن فرد اقامت دائم و قانونی این کشور را داشته باشند در صورتی که فرد متولد شده موفق به اخذ تابعیت والدینش در هنگام تولد کسب نشود، تبعه اکراین محسوب می شود

افراد متولد شده از والدینی که از طریق پناهدگی وارد اوکراین شده اند و درخواست اقامت دائم و تابعیت داده اند
​​​​​​​
نوازدی که در خاک این کشور به دنیا آمده و از طرف پدرو مادرش ترد و رها شده باشند تبعه این کشور به حساب می آید​​​​​​​

راه های مهاجرت به اوکراین و اخذ تابعیت از طریق تولد​​​​​​​

کسب اقامت اکراین از طریق ازدواج به مانند بسیاری کشورها دارای شرایط خاصی است که افراد باید با توجه به این شرایط و رعایت قوائد و اصول این شرایط اقدام نمایید. فردی که قرار است با تبعه اوکراینی ازدواج کند باید در ابتدا ثابت نماید که قصد قطعی در مورد ازدواج با وی را دارد و باید اثبات نماید که ازدواج را بهانه ای برای ورود به این کشور و اخذ اقامت دائم و تابعیت این کشور قرار نداده است. مدارکی که افراد باید ارائه دهند شامل هرگونه مدرک که اثبات نمایند افراد باهم ارتباط دارند و همچنین فردی که تبعه این اوکراین است باید ثابت نماید که می تواند هزینه های زندگی خود و همسر آینده خود را تامین نمااید.
​​​​​​​
ازدواج با شهروندان اوکراینی دارای شرایط ذیل است:
اجازه اقامت در اوکراین
استفاده از مزایا و خدمات آموزش
کسب تابعیت و شهروندی این کشور
برخورداری از خدمات مالی در اوکراین مانند داشتن کارت بانکی و اخذ وام
اجازه ورود به بازار کار تمام وقت و پاره وقت
عدم نیاز به اخذ ویزا برای کشورهای ثالث
استفاده از خدمات رفاهی و کاری مانند حق بازنشستگی و بیمه و درمان رایگان

راه های مهاجرت به اوکراین از طریق ازدواج​​​​​​​

هزینه های زندگی در اوکراین به نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی بسیار مناسب و مقرون به صرفه می باشد. با توجه به اینکه هزینه های مهاجرت در بسیاری کشورها بسیار بالاست افراد متقاضی تمایل دارند در هزینه های خود مدیریت داشته باشند که با این اوصاف کشور اوکراین به لحاظ هزینه های مناسب اقامتی می تواند مقصد مناسبی برای متقاضیان مهاجرت به کشورهای اروپای شرقی باشد.
​​​​​​​
در ذیل به ارائه برخی از هزینه های زندگی این کشور می پردازیم:

هزینه غذا در رستوان:
هزینه غذا در رستوران ارزان قیمت: 120 گریونا(4.4 دلار)
هزینه غذا برای 2 نفر در رستوران متوسطه: 500گریونا (18.37دلار)
هزینه تهیه اقلام زندگی(خورد و خوراک):
شیر 1لیتر: 22.45گریونا (82سنت)
برنج 1کیلو: 25.65 گریونا( 94سنت)
تخم مرغ 12 عددی: 31.07 گریونا(1.14دلار)
پنیریک کیلویی:92.42گریونا(3.40دلار)
پرتغال یک کیلو: 19.28گریونا
موز یک کیلو: 29.17گریونا
گوجه فرنگی یک کیلو: 33.75گریونا
هزینه حمل و نقل در اوکراین:
هزینه حمل و نقل از حداقل 6 گریونا الی 40 گریونا می باشد.
هزینه اجاره ملک در اوکراین:
هزینه اجاره ملک دراوکراین از حداقل 8236گریونا (302دلار)در ماه الی 16271گرونا (597دلار)می باشد.


هزینه زندگی در اوکراین​​​​​​​

پاسخ به سوالات متداول در زمینه اخذ اقامت اوکراین

 از چه راه هایی می توان اقامت دائم اوکراین را گرفت؟
کار، تحصیل و سرمایه گذاری از روش های رایج برای اخذ اقامت دائم اکراین است.

 هزینه زندگی در اوکراین چقدر است؟
هزینه زندگی در اکراین بین 1200 تا 1500 یورو در سال است.

 شرایط اخذ تابعیت اکراین چیست؟
پس از حداقل 5 سال زندگی در اوکراین می توان تابعیت و پاسپورت این کشور را کسب کرد